Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Agresszió az iskolában - és a jog?
Helyzetkép, diagnózis, módszerek és eljárások
2009.03.20. péntek
Agresszió és a jog

A Jogismeret Alapítvány által kiadott könyv jogászok, pedagógusok és szakértők nézőpontjából mutatja be az iskolai agresszió jelenségét és kezelésének törvényes eszközeit.

A Jogismeret Alapítvány a 2006-2007. tanévben kutatást és konferenciasorozatot szervezett az iskolai agresszió jelenségeiről és az ezekkel összefüggő tipikus intézményi reakciókról.

A kötet ennek a kutatásnak és konferenciasorozatnak a tapasztalatait, valamint a részt vevő pedagógusok által készített módszertani javaslatokat összegzi azzal az ambícióval, hogy a Tisztelt Olvasó megkísérli a tanulmányok valamelyikében olvasott megközelítés, tapasztalás, módszer vagy technika felhasználását, alkalmazását az iskolai agresszió elleni küzdelem helyi színterein. Mert a gyengébb verése, a kiszolgáltatottak megalázása, a másik ember félelemben tartása, a zsarolás, rablás, kényszerítés, terrorizálás – egyszóval: az erőszak – az iskolában sem elviselhető! Ha az iskola eltűri az erőszaktól való félelmet a falai között, ezzel az agressziót erősíti, rendszeresíti és intézményesíti. A pedagógusok és a diákok vonatkozásában egyaránt. A félelemben tartás a diákot bezárja, lenyomja, eltiporja; a pedagógust pedig tétlenségre és megalkuvásra készteti. Mindenki sérül az agresszió során, s persze a törvény is. Megelőzése, kizárása, elszigetelése ezért eminens érdeke a pedagógiának és a jognak egyaránt.

 

A könyv fejezetei:

I: KUTATÁSI EREDMÉNYEK

II: JOGÁSZOK ÉS SZAKÉRTŐK ELŐADÁSAIBÓL

III: ÖTLETLISTA, MÓDSZERBÖRZE, ESZKÖZLELTÁR (Pedagógusok iskolai agresszióról készített dolgozataiból) Házirend szabályozás, Fegyelmi eljárás, Fegyelmező intézkedések, fegyelmezési módszerek, Osztályfőnöki óra, Drámapedagógiai módszer, Problémamegoldás, konfliktuskezelés, a pedagógus szerepe; Közösségi érdekeltségi rendszerek; Megbízatás, bevonás, munkamegosztás, jutalmazás, sikerhez juttatás; Gyermekvédelem, gyermekotthonok; Jóvátétel, helyreállítás, megbocsátás; Diákönkormányzat; Eseti módszerek, eset bemutatások; Gyógypedagógiai megközelítés; Pedagógus reflexiók; Gyöngyszemek – rövid idézetek néhány kiválasztott dolgozatból; "Jogisuli" című jogi ismeretterjesztő társasjáték.

 

A kötetet kiadja a Jogismeret Alapítvány. Szerkesztette: Bíró Kata.

A könyv megrendelhető: jogismeret.alapitvany@chello.hu

Rendezvénynaptár
<2019. június>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu