Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A Kolibri osztályterem-drámái a Színházajánló portálján
2012.03.12. hétfő
Kolibri logo

Osztályterem-színházi program keretében a Kolibri Színház előadásait Ugrai István - Zsedényi Balázs - Nyulassy Attila szerzőhármasa ajánlja figyelmükbe.

 

Hübner: Kikatt
Kolibri Színház, Budapest és országszerte
Tematika: osztályfőnöki: tanár-diák, szülő-gyerek kapcsolatok, erőszak és problémamegoldás Kapcsolódó drámafoglalkozás! - OSZTÁLYTEREM-SZÍNHÁZ

 

 

 

Scherer Péter rendezésében a színészek az alaposan letisztázott és motivikailag pontosan kidolgozott helyzetekben nem csak egymásra, de a nézőkre is rendkívül módon rá tudnak hangolódni (ami egyébként nem kis részben köszönhető Kovács Kristóf teljesen élő, minden kontrukciós jelleget, mesterkéltséget mellőző, de pontos és éles, a nehéz helyzetekben sem kertelő magyar szövegének). A diákoktól bármikor érkező és bármilyen gesztust fel tudnak használni, és be tudják építeni az adott helyzetbe, miközben használják a nézők szemét, gesztusait, sokszor vonják be őket az előadásba, és rendkívül magabiztosan mozognak közöttük.

***

 


Hensel: Klamm háborúja
Kolibri Színház, Budapest és országszerte
Tematika: osztályfőnöki - iskola és ember, tanár és diák viszonya, munka és hivatás; filozófia - az etika Kapcsolódó drámafoglalkozás! - OSZTÁLYTEREM-SZÍNHÁZ

 

 


Kai Hansel monodrámája tulajdonképen egyoldalú dialógus, amelyben mi nézők vagyunk a hősi halottját néma gyásszal sirató osztályközösség, akiket Klamm a legkülönbözőbb módszerekkel próbál arra bírni, hogy felejtsék el ezt a látszólagos összefüggést a kiguvadt szemekkel lógó lány, és a megérdemelt kettes között. Klamm a háborúban fellelhető minden eszközzel próbálkozik, miután nem képes azzal a jól bevált érinthetetlenséget demonstráló tanári felsőbbrendűséggel kezelni a helyzetet, amivel eddig minden egycsapásra megoldódott. Fenyeget. Támad. Megaláz. Egyességet keres. Árulóvá lesz. Megalázkodik. Elesik. De miért is nem képes ugyanazzal a lenézéssel végigtekinteni a diákokon? Mert hibás. Elsősorban nem ő, hanem a rendszer, amely csak és kizárólag szimbólumokkal próbálja kategorizálni a gyereket, hogy aztán ne is a gyerekek alkossák a kategóriákat, hanem a kategóriák a gyerekeket, és tanárok se lássanak mást, csak vadul hadonászó ötösöket, mélán bambuló hármasokat és görnyedt hátú ketteseket. Klamm ebbe a rendszerbe hibátlanul asszimilálódott, és a lány halálával mindössze annyira jött rá, hogy ő csak káder. Egy teljesen felesleges, értelmetlenül tengődő rendszerrabszolga, a taposómalom áldozata, amit csak tetéz, hogy pontosan rájön, hogy mit hogyan kellett volna tennie ahhoz, hogy ne "dolgozzon" hanem "alkosson". Dolgozni mindenki tud. Alkotni csak az, aki ott dolgozik, ahova szánva volt. Klamm arra eszmél rá, hogy dolgozott, pedig alkothatott is volna, de most már késő. Most már valódi áldozatot is szedett a vaksága, még ha osztozik is ezen a terhen a rendszerrel.

Forrás és a teljes cikk >>

Rendezvénynaptár
<2018. szeptember>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu