Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Mit gondolnak a középiskolások a demokráciáról?
2009.01.27. kedd
diákok

A fiatalok demokráciafelfogásáról, társadalmi konfliktusokra vonatkozó megoldási javaslatairól végzett kutatást négy egyetem és egy kutatóintézet. Az eredményeket a 2009. január 29-én rendezett Iskola és Társadalom 2008 nevet viselő konferencián ismertették.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Szociológia Tanszéke összefogva a Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszékével és nyíregyházi Orvos és Egészségtudományi Centrumának Egészségügyi Karával, a Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszékével, a Szegedi Tudományegyetem Alkalmazott Társadalomismereti Tanszékével, valamint a székesfehérvári Echo Survey Szociológiai Kutató Intézettel tavaly ősszel megismételte azt a középiskolai kutatást, amelynek első eredményeit éppen három éve, 2006 januárjában mutatták be az ELTE-n.
Akkor úgy tűnt, hogy a fiatalok jelentős része hajlik a társadalmi konfliktusok erőszakos megoldására, a szabadság fogalmába pedig sokan az erőszak szabadságát is beleértik. A demokráciát legtöbben az egyént védelmező ernyőnek tartják, akik pedig szociális érzékenységet mutatnak, az egyenlőség és a tolerancia értékeit nem kapcsolják össze a politikával.
A mostani adatok alapján végzett első elemzésekből kiderül, hogy az elmúlt három évben e tekintetben alapvető változás nem történt. A diákok a magánélet védelmét tartják a demokrácia legfontosabb feladatának, a kisebbségek jogainak megóvását sorolják azonban a legkevésbé annak funkciói közé. A válaszokból az is kiderül, hogy a gimnazisták pozitívabban ítélik meg az iskolai demokrácia helyzetét, mint a velük egyidős, szakiskolában tanuló társaik. A család pedig továbbra is fontos tényező a demokráciafelfogás alakulásában: lényeges szempont, hogy a diákot bevonják-e az otthoni, politikai jellegű beszélgetésekbe.

 

[Forrás: edupress

Rendezvénynaptár
<2019. szeptember>
HKSzCsPSzV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu