Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A megújulás fontos szereplője az iskolaügy
Forrás: MTI  
2013.10.07. hétfő
HR-kaposvar
Az ország komoly választás előtt áll, amelynek egyik tétje az, hogy folytatódhat-e a megújulás – hangsúlyozta Hoffmann Rózsa, köznevelésért felelős államtitkára Kaposváron a IX. Klebesberg Kuno pedagógiai napok rendezvényén. Az ország megújulásának egyik legfontosabb feltétele az iskolaügy, a tanügy, a köznevelés rendbetétele, mert ez az a terület, amelyre Magyarország jövője épül – jelentette ki az államtitkár.

Az államtitkár a megújuló köznevelési rendszerről tartott előadásában kifejtette: az e területen történt változások áthatják a magyar társadalom egyéb területeit is. Nem öncélú mindaz amit tettünk, akkor sem, ha azt egyesek sokszor értetlenkedve fogadják – fűzte hozzá.

Az államtitkár szerint a pedagógusoknak nem árt napról napra tudatosítani magukban hogy valóban a jövő kovácsai. Ezt fogalmazta meg a pedagógusok szombati világnapja alkalmából a világhálón küldött üzenetében is. „Nekünk tudni kell, hogy mi nem kenyérkereset céljából megyünk be nap mint nap az óvodába, iskolába, kollégiumba (...), hanem olyan küldetést teljesítünk, ami nélkül nincsen jó iskola” – írta köszöntőjében.

Hoffmann Rózsa hangsúlyozta: a magyar iskolát pontosan a pedagógusok legjavának küldetéstudata tette naggyá több mint ezeréves története során. „Azt kell elérni, hogy ezt azt utolsó kiegészítő szót, hogy legjavának, ne kelljen hozzátenni” – jegyezte meg, utalva arra, hogy minden pedagógusnak magas színvonalon és hivatásszerűen kell végeznie munkáját.

Felidézve a köznevelés megújításának három évvel ezelőtt indított folyamatát, fontos változásként említette azt az általa 2010 májusának végén egyéni képviselői indítványként benyújtott törvénymódosítást, amely az évismétlés eldöntésének jogát ismét a pedagógusok kezébe adta, az osztályozást, a nem szakrendszerű oktatást pedig a magyar oktatásügy tradíciói szerint kezeli. Mint mondta: ettől a pillanattól kezdve a korábbi oktatáspolitikának az aktorai és hívei esküdt ellenségnek tekintették az új oktatásirányítás képviselőit. Ez a magyarázata annak, hogy három év óta nem szűnő csatazajban kell előre haladnunk és véghezvinni azt, amire fölesküdtünk, és amelyre hitünk szerint felhatalmazást kaptunk az országgyűlési választásokon.

A 2011-ben nagy többséggel elfogadott köznevelési törvényről szólva kifejtette: az ellenfeleink, a korábbi oktatáspolitika hívei (... ) azt próbálják üzenni a társadalomnak, hogy az átalakítás szakmaiatlan, dilettáns módon, végiggondolatlanul zajlik. Remélem, hogy sikerül bebizonyítani, ha valakiben némi kétely támadt, hogy természetesen erről szó sincs, a megújuló köznevelés egy szakmailag tökéletesen magalapozott rendszer, amelyben persze még szükség van kisebb korrekciókra. Hozzátette: kétségtelen, hogy „értékrendjét, céljait tekintve homlokegyenest ellenkezik azzal, amit a korábbi oktatásirányítás képviselt”.

Hoffmann Rózsa szerint a jogalkotók által megfogalmazott célok megvalósításhoz szükség van a törvények végrehajtásában elkötelezett emberek akaratára, azonosulásukra a célokkal.

 

Rendezvénynaptár
<2019. október>
HKSzCsPSzV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu