Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Regionális tájékoztató a kísérleti tankönyvekről
Forrás: OFI   Szerző: Végh Györgyi
2014.06.17. kedd
<< ElőzőA felső tagozatos tankönyvek Következő>>

Dr. Baranyi Katalin, tananyagfejlesztő ismertette felső tagozaton a magyar nyelv és irodalom tantárgyak koncepcióit és tankönyveit. A kísérleti tankönyvek nagyban megújultak a korábbiakhoz képest vizualitásukban; az egyes témaelválasztók törekszenek arra, hogy az irodalmat összekössék a korszakok nagy művészeti alkotásaival. Az egyes leckék ráhangolódó szövegekkel indulnak, építenek a tanulók előismereteire, a kulcsfogalmak elkülönítve, kiemelve jelennek meg. Részletes életrajzot csak a fontos esetekben közöl. Újtípusú szövegértési feladatok, valamint grafikus feladatok is találhatók benne. A nyelvtankönyv esetében újszerűségről több szempontból is beszélhetünk: tudománykövető, a tanulók hétköznapjaira reflektáló, rendkívül színes és sok feladattípust tartalmaz. A matematikáról Számadó László, tananyagfejlesztő tartott előadást. Kiemelte a tankönyv újításai között a korábbiaktól eltérő szövegezést, és a szövegértésre és a szövegalkotásra irányuló feladatokat. A munkafüzet sok egyéni, páros vagy akár osztály szinten játszható motiváló és gondolkodtató játékot tartalmaz. A történelem tantárgy kísérleti tankönyvét egy lecke felépítése által Kojanitz László, szakmai vezető mutatta be. A leckék néhány mondatos bevezetővel indulnak, és olyan kérdésekkel, melyek a korábbi ismeretekhez kötik az új tananyagot. Nem kívánja kiváltani az atlaszt, mégis sok térképpel dolgozik, amelyekhez kapcsolódóan feladatokat is ad a diákoknak. A felsősöknek készülő tankönyvek elsősorban érdekes történeteket tartalmaznak, ezeken keresztül adják át a történelmi ismereteket. A szakszavak és terminológiai alapfogalmak a lap szélén kiemelve kerülnek definiálásra. A leckék végén az összefoglaló kérdések nemcsak a lecke tartalmára, hanem az összefüggésekre is rá kérdeznek. A természetismeret tárgyról Mándics Dezső, tananyagfejlesztő mondta el a jellemzőket. A tantárgy elsődleges célkitűzése a komplex szemléletmód és a természettudományos gondolkozásmód megalapozása. Ezért egy-egy lecke úgy épül fel, hogy egy érdekes hétköznapi témával indul. A gazdag képanyag igyekszik minden kísérletet illusztrálni; érdekességek is olvashatók minden leckében és otthon is elvégezhető kísérleteket is bemutat a könyv. A színes kiemelések jól strukturálják az egyes leckéket.

 

Rendezvénynaptár
<2019. június>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu