Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A Történelemtanárok (18.) Országos Konferenciájának ajánlásai
2008.10.07. kedd
TTE logo

A történelemtanárok Megújulás és történelem címen megrendezett 18. országos konferenciáján megfogalmazott ajánlások a történelemtanár-képzéssel és a szakmai megújulással kapcsolatban.

I. A történelemtanár-képzéssel kapcsolatosan

A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság részére:

1. A felsőoktatási intézmények által beadott szakindítási kérelmek elbírálásakor továbbra is fokozottan vegyék figyelembe a szakmai ismeretek nyújtása mellett a tanári mesterségre való felkészítés személyi és oktatásszervezési feltételeinek meglétét.
2. Vegyék figyelembe, hogy a történelemtanári mesterszakot indítani kívánó intézmény milyen további (első és második) szakképzettséget tud hallgatói számára felkínálni.
3. A történelemtanári mesterszakot akkreditált intézmények számára igyekezzenek biztosítani a hon- és népismeret-tanári illetve az ember- és társadalomismeret-tanári szakképesítést adó szakok indítását is.

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium illetve a Magyar Rektori Konferencia részére:

4. A jogszabályi keretek között biztosítsák a történelem szakos főiskolai, valamint történelem alapszakos (BA) végzettséggel rendelkezők részére, hogy továbbra is legyen lehetőségük lakóhelyükhöz közel bejutni a történelemtanári mesterszakra.
5. A történelemtanári mesterszak, valamint a történelem alapszak felvételi keretszámainak megállapításakor fokozottan ügyeljenek a szakmai színvonal és a minőség megőrzésére.
6. A felvételi keretszámokat a továbbiakban más képzési területekhez képest aránytalanul ne csökkentsék.
A felsőoktatási intézmények hallgatói és oktatói részére:
7. Fokozottan figyeljenek arra, hogy az alapképzés (BA) III. évére megfelelő felkészülést szerezzenek mind a történelem szakos ismeretek, mind a tanári mesterségre felkészítő pedagógiai-pszichológiai modul teljesítésére.
8. Az alapképzés (BA) részét képező 50 kredites modul kiválasztásakor legyenek tekintettel a választható tanári mesterképzés (MA) követelményeire.

II. A szakmai megújulással kapcsolatban

A Parlament Oktatási Bizottságához és az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz:

1. Törekedjenek arra, hogy a (történelem) tanításnál elvárható tartalmi és módszertani megújulás érdekében minden iskolában biztosítsák a technikai és osztálylétszámbeli feltételeket. A multimédiás taneszközök interaktív használata megköveteli a kiscsoportos munkát (maximum 20 fő/tanulócsoport).
2. Kapjanak költségvetési prioritást a közoktatási rendszerben jelenleg dolgozó pedagógusok szakmai (tartalmi és módszertani) megújulását támogató továbbképzések.
Az Oktatási és Kulturális Minisztériumhoz
3. Tegyék lehetővé, hogy a tehetséges diákok színvonalas, tartalmilag megújult tanulmányi versenyeken mérhessék össze felkészültségüket. Az így elért eredmények presztízsét állítsák vissza, a történelem OKTV országos döntőjébe bejutott diákok teljesítményét maximális pontszámú emelt színtű érettségi vizsgaként ismerjék el.

Budapest, 2008. október 5.

Forrás: www.tte.hu

Rendezvénynaptár
<2018. április>
HKSzCsPSzV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu