Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A valós életre készülnek fel a modern technológiát használó diákok
Intel education
2014.10.01. szerda
cmcp

Az Intel már több mint hét éve vállal aktív szerepet Magyarországon az oktatás színvonalának emelésében, az oktatási rendszer fejlesztésében, a tantermek technológiai korszerűsítésében. Sajtótájékoztató keretében számolt be az együttműködés tapasztalatairól Gacsal József, az Intel üzletfejlesztési vezetője és Wágner Éva, a Deák Diák Általános Iskola tanára.

A tájékoztató első részében Gacsal József összefoglalta az Intel tevékenységét, programjait és azokat a támogatási módokat, amelyekkel az oktatást támogatja Magyarországon és a világ több pontján. 

Motivált, érdeklődő diákok, életre felkészítő oktatás, elégedett tanárok - röviden ezek a tapasztalatai azoknak az iskoláknak, amelyek több éve vezették be a modern technológiai újításokat az osztálytermekbe. Az Intel hisz abban, hogy a fiatalok jelentik a kulcsot az innovációhoz, ennek szellemében közvetlenül is szerepet vállal oktatási programokban és a technológia minél szélesebb körben való elterjesztését célzó erőfeszítésekben.
Gacsal József szólt a tanárok módszertani felkészítésének támogatásáról, az interaktív oktatási tananyagok ingyenes rendelkezésre bocsátásól, a versenyekről, melyet diákok számára rendeznek, a tanárképzésben vállalt feladataikról, valamint együttműködve más cégekkel (pl. Microsoft) közös mérési rendszer kifejlesztéséről. Kiemelte az előadó, hogy a termékeik is oktatásra optimalizáltak, tehát strapabírók.

A budapesti Deák Diák Általános Iskola vezetősége hét évvel ezelőtt csatlakozott az Intel World Ahead programhoz, amelynek köszönhetően a tanórákon 115 darabot használnak az Intel diákoknak szánt notebookjából. A Classmate PC bevezetése jó ötletnek bizonyult: ma már minden osztály számos tantárgy keretében használja a számítógépet az órákon, amelynek köszönhetően a valós életben várható helyzetekre is felkészítik a jövő generációját.

A magyar kormány 2010 őszén írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy az Intel World Ahead program egyes oktatási projektjeit a hazai alap- és középfokú oktatásban bevezetik. A megállapodás három programot érintett: az Intel Teach tanárképző projektet, amely a pedagógusokat segíti abban, hogy megértsék, mikor, miként és hol használhatják fel a technológiai eszközöket az osztálytermekben; az Intel Classmate PC programot, azaz egy, kifejezetten a diákok igényeire szabott iskolai számítógép bevezetését, valamint az Intel skoool Learning and Teaching programot, amely interaktív oktatási tananyagokat ölel fel. Néhány iskola még ezt megelőzően belekezdett a projektbe, ám az interaktív oktatás ezután kezdett terjedni az iskolákban. Ma mintegy 5-6000 Classmate PC-t használnak a magyar tanulók és oktatók.

Deák Diák Általános Iskola már 3 évvel korábban, 2007-ben vezette be a programot, az eddigi  tapasztalataikról, eredményekről Wágner Éva szaktanár számolt be. Elmondta, hogy először két osztállyal tervezték, majd a gyerekek kérésére még abban az évben az egész iskola birtokba vette a számítógépeket. Ma szinte az összes tantárgy oktatásához használják, legyen az matematika, környezetismeret, vagy magyar irodalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ily módon a diákok figyelme sokkal tovább fenntartható, érdeklődők és motiváltak, hiszen otthon érzik magukat a számítógépes világban. A gyerekek megtanulnak a világhálón keresni, információt gyűjteni, nagy mennyiségű adatot elemezni, s erre a képességre jóval később, majd munkájuk során is nagy szükség lesz.

„A gyerekek számára ma már a tábla-kréta idegen terep. Mivel legtöbbjük otthon is használja a számítógépet, sokkal otthonosabban érzik magukat az órákon is, ha az internetet és a technológiát használhatják a tudás elsajátításához. Sokan azért ellenzik az internet iskolai használatát, mert úgy vélik, az iskolások csetelni fognak az órákon tanulás helyett. Megfelelően kiválasztott feladatokkal, és szakmai felkészültséggel ennek épp az ellenkezője a tapasztalat:  sokan saját szabadidejükben is foglalkoznak az online tananyaggal. Az Intel kezdeményezésének köszönhetően diákjainkat olyan tudással vértezzük fel, amelyet évekkel később a középiskolában, a  felsőoktatásban, vagy a munkájuk során is használhatnak.” – fogalmazott Wágner Éva.

A tanárnő érdekességként bemutatott több projektet a diákok munkáiból (pl. Tanya, Mese, Utazás), melyek létrehozása hatékony, érdekes, motiváló, kreatív tevékenységet igényeltek a diákok részéről. Aláhúzta a szülők tájékoztatásának, a velük való párbeszéd fontosságát, ami bizonyos értelemben"edukálás" is.

A technológiai újítások az elméleti előnyök mellett a gyerekek egészségi állapotára is jótékony hatással vannak. Ideális esetben maximum a testsúlyuk 10 százalékát szabadna hordozniuk, ám, ahogy arra a BackCare nevű jótékonysági szervezet 2012-ben kiadott jelentése rámutatott, sok fiatal saját súlyának 20, néhányan pedig 25 százalékát cipeli az iskolába és vissza. A következmények kétségbeejtőek: 14 éves korukra a gyerekek fele szenved hátfájástól, az orvosok pedig egyértelmű növekedésről számolnak be a kisdiákokat érintő gerincelváltozások terén, beleértve a scoliosisként ismert gerincferdülést is.

A technológiának köszönhetően a korábbi tanulási paradigmák is átalakulnak: bárhol és bármikor előkaphatjuk a tananyagot, s az iskolatáskába sem a nehéz könyveket, jegyzeteket teszik majd a diákok. A könyvkiadók ma már számos digitális tartalmat tesznek elérhetővé, a gyerekek digitális könyvek ezreihez férnek hozzá az e-könyv olvasókon és a táblagépeken keresztül, mindössze néhány gombnyomással. Vegyük például az Intel Education 2 az 1-ben[1] notebook-ot, amely nem csak bevezeti a diákokat a 21. századi tanulásba, de mindössze 683 grammos tömegével szükségtelenné teszi a nehéz tankönyvek cipelését. A modern oktatáshoz azonban elkötelezett pedagógusokra is szükség van, hiszen állandóan naprakésznek és felkészültnek kell lenniük, amely rengeteg munkát igényel" – mondta Gacsal József, az Intel Hungary üzletfejlesztési vezetője.

A jövőben az interaktív tanulás mellett az értékelés és a személyre szabott oktatás kaphat új értelmet a technológiának köszönhetően: a  modern analitikai eszközökkel végzett elemzések rámutathatnak a tanulásra és teljesítőképességre vonatkozó általános folyamatokra, aminek révén a tanárok jobban beleláthatnak ezekbe a tendenciákba, s az oktatási programokat ezekre építhetik. Eljött az idő a paradigmaváltásra ebben a szektorban is: a kormányzatoknak, a vállalkozásoknak és az iskoláknak együtt kell működniük, és a legjobb módszereket kell alkalmazniuk ahhoz, hogy a lehető legjobb tanulási környezetet tudják biztosítani a fiatalok számára.

Intel education(Forrás: Intel)

Az Intelről

Az Intel (NASDAQ: INTC) vezető szerepet tölt be a számítástechnikai innováció terén. A vállalat olyan alapvető technológiákat tervez és hoz létre, amelyek a számítástechnikai eszközök alapjául szolgálnak világszerte.

Az oktatással kapcsolatos tények és statisztikák

Az Intel hisz abban, hogy a fiatalok jelentik a kulcsot az innovációhoz. A tudomány, a technológia, a műszaki ismeretek és a matematika szilárd alapot jelent gyermekek számára, ám a kritikus gondolkodás, az együttműködés és a digitális műveltség is kulcsfontosságú ahhoz, hogy a jövő generációja sikeres legyen.

Ennek szellemében az Intel közvetlenül is szerepet vállal oktatási programokban és a technológia minél szélesebb körben való elterjesztését célzó erőfeszítésekben. Ezek lehetővé teszik a mai fiatalok számára olyan készségek kifejlesztését, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy a jövő innovátoraivá váljanak. Az Intel különféle eszközöket és megoldásokat biztosít az iskolák számára, felsőfokú oktatási programokat indít, és a vállalkozói szellemet előmozdítani hivatott versenyeket szervez.

  • Az Intel 1 milliárd amerikai dollárt fektetett be az oktatásba az elmúlt évtizedben
  • Az Intel alkalmazottai 4 millió, önkéntes munkával töltött órát áldoztak az oktatásra
  • 150 millió diák használja az Intel megoldásait a tanuláshoz
  • Az Intel Teach Program fontos mérföldkőhöz érkezett azáltal, hogy sikerült 12 millió tanárt megszólítania 70 országban és 35 nyelven világszerte, köztük több mint 4 millió tanárt az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika)
  • Az Intel minden évben megrendezi az ISEF Intel Nemzetközi Tudományos és Mérnöki Versenyt, a legnagyobb olyan nemzetközi tudományos versenyt, amelyet felsőfokú tanulmányaik előtt álló diákoknak szerveznek. A  verseny keretében ezidáig mintegy 70 ország 7 millió diákja vett részt.
  • Az Intel Learn kezdeményezés a mai napig  13 ország több mint 1 millió tanulójának segített a jó eredményeket biztosító készségek fejlesztésénél, különös figyelmet fordítva a digitális műveltségre, a problémamegoldásra és az együttműködésre. Az EMEA régióban több mint 800 000 diák vett részt ebben a programban olyan országokból is, mint például Egyiptom, Izrael, Palesztina, Oroszország, Törökország és Ukrajna.
  • Az Intel Felsőfokú Oktatási Programja egy olyan nemzetközi együttműködés – 34 ország több mint 150 egyetemének és kormányzatának részvételével –, amely élvonalbeli technológiai szaktudást hoz az egyetemekre, és segít abban, hogy a technológia a „laboratóriumi” környezetből kilépve a helyi közösségek javát szolgálja
  • Az Intel Nemzetközi Üzleti Kihívás(Intertational Business Challenge) programja arra ösztönzi a diákokat, hogy termékeket, „okos” technológiákat, valamint interaktív internetes és mobil alkalmazásokat hozzanak létre. A program célja az, hogy még több fiatal – fiatal lányok és nők is – részt vegyenek a tudomány világában és a műszaki életben. Ehhez az üzleti életben dolgozó szakemberek által nyújtott intenzív szakmai segítségét és képzést kapnak, valamint annak a lehetőségét, hogy nemzetközi kapcsolati hátteret alakítsanak ki maguknak, s hogy vezetői tapasztalatot szerezzenek a Szilícium-völgyben a világ vezető befektetőinek iránymutatása mellett.
  • 2014 januárjában az Intel vezérigazgatója, Brian Krzanich bejelentette az Intel ‘Tedd hordhatóvá’ felhívását, amelynek célja, hogy elősegítse a viselhető technológia innovációját. A kezdeményezés keretében 1,3 millió dollárt meghaladó pénzdíjat osztanak szét a nyertesek között, és a versenyzők megismerkedhetnek az ipar „nagyágyúival”, akik segédkezet nyújthatnak nekik ötleteik megvalósításában.
  • Az Intel Maker Faire, valamint  hasonló kezdeményezések révén az Intel támogatja a „csináld magad” mozgalmat – történjék az az osztályteremben, egy laboratóriumban vagy egy garázsban. A vállalat – a Maker Media, a Pixar és a Cognizant mellett – az egyik alapító támogatója a Fejlesztői Oktatási Kezdeményezésnek.
  • Az Intel egyenlő esélyeket kínál a nőknek és a férfiaknak egyaránt. A korábban említettekhez hasonló kezdeményezések révén egyre több fiatal nő érdekét képviseli a reál tantárgyak és a műszaki tudományok területén, s ezzel hozzájárul egy igazságosabb és egyenlőbb jövőhöz. 

Az Intelről további információk:
www.intel.com/pressroom 
blogs.intel.com



[1] Az Intel Education 2 az 1-ben az Intel Classmate PC fejlettebb utódja.

Rendezvénynaptár
<2017. július>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu