Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Magyar sikerek a Nemzetközi ITF-en Fokvárosban
2010.11.23. kedd
IEF

2010. október 26. és 29. között tartották immáron 6. alkalommal a Nemzetközi Innovatív Tanárok Fórumát Fokvárosban, melynek célja az eszmecsere, a jó példák és ötletek megosztása. Az eseményen Microsoft Partners In Learning programban közreműködő, a világ minden tájáról összegyűlt pedagógusok, iskolavezetők és oktatási szakemberek vettek részt.

Világviszonylatban 200 000 projekt készült. A fokvárosi döntőbe már csak a világ 125 legjobb pályamunkája került. Összesen 3+1 kategóriában - innováció a közösségben, az együttműködésben és a tartalomban, valamint a közönségdíj - kerültek értékelésre a projektek a tantervbe való beilleszkedés, az IKT-technológiák változatos és kreatív használata, az együttműködés, illetve a közösségépítés szempontjából.

A rendezvényen a II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola  részéről innovatív pedagógusként Bereczki Enikő vett részt, akinek az Élet a lencsén túl (Life Through the Lenses) című angol nyelvi projektjével - legjobb kelet-európaiként - sikerült bekerülnie az első 25, saját kategóriájában pedig az első 8 helyezett közé.
A dél-afrikai világverseny döntőjén való részvétel jogát Bereczki Enikő a 2009-ben Egerben megrendezésre kerülő hazai előválogatón, valamint a 2010 tavaszán a berlini európai versenyen való eredményes részvételével vívta ki.

 

Élet a lencsén túl

A Life thorough the Lenses (Élet a lencsén túl) egy 20 órás angol nyelvi projekt, melynek középpontjában a sajtó, azon belül a sajtófotózás áll. A projekt célja az angol nyelvi készségek fejlesztésén túl, a diákok digitális írástudásának javítása, történelmi ismereteinek bővítése, kreativitásra és szociális érzékenységre nevelése.

A bevezető részben a diákok körbejárták a sajtófotó fogalmát, különböző angol nyelvű sajtótermékeket vizsgáltak, különös tekintettel a kép-szöveg összefüggésre.

A projekt következő része 10 híres sajtófotóra épült. A diákok megbeszélték a fotókhoz fűződő sejtéseiket, érzéseiket. Ezután internetes kutatás következett, mely során feltérképezték a fotókon ábrázolt események történelmi hátterét, szereplőit.

A harmadik részben megismerkedtek Robert Capa, a világhírű magyar sajtófotós életútjával, ellátogattak a Ludwig Múzeumban rendezett Capa kiállításra, majd további internetes adatgyűjtés után megírták Capa életrajzát megadott minta alapján. Végül fiktív televíziós interjúkat készítettek Robert Capaval, melyeket feltöltöttek a youtube-ra.

A projekt utolsó részében a diákok maguk váltak sajtófotóssá. Egy hónapon át, különböző csapatokban (kultúra, vallás, politika, környezetvédelem, nagyvárosi élet, sport, emberek) dokumentálták Budapest mindennapjait. Fotóikat, élményeiket, beszámolóikat egy blogon rögzítették, valamint hozzászóltak egymás bejegyzéseihez.

A projekt zárásaként a diákok legjobb „sajtófotóiból” kiállítás nyílt az iskolában, ahol közösen megválasztották a legjobb diákfotóst.


 

Rendezvénynaptár
<2018. december>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu