Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Műhelyfoglalkozás a 2009. évi bemeneti mérésekről
2010.04.22. csütörtök
muhely_kep

2010. április 21-én a Mérés-értékelési osztály műhelyfoglalkozást szervezett a 2009/2010. tanévi 9. évfolyamos bemeneti mérések eredményeinek értékeléséről.

A foglalkozáson 13 iskola 25 pedagógusa vett részt, közülük egy igazgatóhelyettes, egy tagozatvezető és négy munkaközösség-vezető volt. A mérésben részt vevő iskolák 16%-a érdeklődött a téma iránt. A korábbi gyakorlattal szemben egyszerre került bemutatásra a négy (matematika, szövegértés, történelem és idegen nyelv) terület mérési eredménye. A legtöbb esetben nem önmagukban fejlesztendő kompetenciákról van a mért területeken szó, így biztosított a lehetősége, hogy az egyes kollégák rálátást kapjanak a másik terület teljesítményére, a megfogalmazott eredményekre, problémákra. További indok a mérés lebonyolítási rendszere, hiszen két alkalommal, egymást követő tanórákon került sor az egyes területi mérésekre.

Az eredményekről készült elemzések már olvashatóak a portálunkon.

A matematikaeredményekről Póta Mária, a szövegértésről Sáfrányné Molnár Mónika pedagógiai szakértők, a történelem és idegen nyelvi teljesítményekről Török József mérés-értékelési szakértő beszélt.

A matematika és a szövegértés mérőeszközök összeállításánál fontos szempont az országos kompetenciamérés tartalmi keretmátrixa szerinti hasonlóság. Ez biztosítja annak az alapját, hogy a 9. évfolyamos bemeneti mérés eredményeit össze lehessen vetni a 10. évfolyamos országos kompetenciamérés eredményeivel. Így mind a két terület bemutatásánál kiemelt jelentőséggel bírt a feladatok tartalmi keretmátrix szerinti értékelése.
A matematikaeredmények területén nem volt jellemző a feladatok megoldása során, hogy a tanulók kihagytak volna feladatokat a megoldások során – hangsúlyozta a szakértő.

A szövegértés tantárgyközi kulturális kompetencia, és ebbéli minőségéből adódóan fejlesztése messze nem csak a magyar nyelv és irodalom tanárok feladata és felelőssége. A legjobb és a leggyengébb eredmények mellett szó volt arról is, amit a mérés nem mér: évek óta romlik a tanulók helyesírása mellett az írásképe. Felvetődik a kérdés, ez ügyben mit lehet tenni?

A következő előadások előtt tisztázásra került a kritériumorientált és a normaorientált mérés közötti különbség. A bemeneti mérések normaorientált diagnosztikus mérések.
A különböző területek eredményeinek összehasonlításához a teljesítmények standardizálása biztosítja a lehetőséget.
A történelemmérés tartalmi áttekintése után az eredményeket a műveltségterület fejlesztési feladatai valamint a vizsgált kompetenciák mentén részletezve ismertette a szakértő.

A mérés tapasztalatainak összefoglalása után fejlesztési javaslatokat fogalmazott meg konkrét módszertani megközelítések ajánlásával a fejlesztő feladatok fontosságát hangsúlyozva.

Az idegen nyelvi mérés során hangsúlyozta az angol és német nyelvi bemeneti teljesítmény összehasonlíthatóságát biztosító keretrendszer kidolgozottságának fontosságát.

Ennek alapján az eredményeket, folyamatosan párba állítva megállapításokat majd javaslatokat tett a 9. évfolyam tanulóinak idegen nyelvi kommunikációs képességfejlesztésére kiemelve a nyelvpedagógiai-módszertani megközelítések és a tanulásszervezési komponensek fontosságát is.

A műhelyfoglalkozás zárásaként Südi Ilona mérés-értékelési osztályvezető a résztvevők figyelmébe ajánlotta a véleménykérő űrlapon a fejlesztést segítő javaslatok beküldésének lehetőségét, valamint a méréssel kapcsolatosan megfogalmazódó kérdések számára az e-mailes kommunikáció mellett biztosított Gyakran Ismétlődő Kérdések rovatot.

A műhelyfoglalkozás képekben

Rendezvénynaptár
<2019. július>
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu