Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A saját tévétől és számítógéptől még nem javul a teljesítmény
2011.02.25. péntek
mh_ajanlo

A bemeneti mérés során mért képességek és a tanulói motiváció, valamint a család ellátottsága terén tapasztalt összefüggések között jó pár újdonsággal lepte meg a résztvevőket a Mérés-értékelési Osztály műhelyfoglalkozása.

A Südi Ilona mérés-értékelési osztályvezető bevezető szavai után, Török József mérés-értékelési szakértő beszélt a 2010. évi bemeneti mérések alapján a motivációról és a teljesítményt befolyásoló egyéb tényezőkről. Először a neveltséget mérő tanulói kérdőívvel kapcsolatos összefüggésekről hallottak a résztvevők. Az érdekek mérlegelése mentén meghozott döntésekről kiderült, hogy a magasabb teljesítményeredményt elérő tanulók jellemzően nem a pillanatnyi érdekeiket tartják szem előtt etikai döntéshelyzetben. Ezt követően az szociokulturális, gazdasági ellátottsági és motivációs kérdéseket tartalmazó kérdőív adatait vetette egybe a teljesítményekkel.

Kiderült, például az, hogy az adatot szolgáltató tanulók több mint fele legfeljebb 1-2 órát fordít a másnapi iskolai felkészülésre, ez azonban csak az átlagos teljesítmény eléréséhez elegendő minden mért területen. Megállapította azt is, hogy számottevően rosszabbul teljesítenek azok a tanulók, akik büntetésben sőt akár bántalmazásban is részesülnek a szüleik részéről, ha romlik a teljesítményük, és hogy a saját számítógéppel rendelkezők teljesítménye nem jobb, a saját tévével rendelkezőké viszont határozottan elmarad társaikétól.

Az előadás második részében Südi Ilona összehasonlította az utóbbi 3 tanév során összegyűjtött bemeneti teljesítmény- és háttéradatokat. A tanulói összetételt vizsgálva megállapította, hogy nincs különbség a tanulók összetételében a 8. év végi magatartás, szorgalom osztályzatok illetve a tanulmányi eredmények vonatkozásában.

Bemutatta azt is, három év viszonylatában mennyire erősen befolyásolja a tanulók teljesítményét a saját eredményességükkel való elégedettségük is, és a trend is azt támasztja alá, hogy a nem büntetéssel motivált tanulók jobban teljesítenek.

Kiemelte azokat a háttértényezőket, amelyek az elmúlt 3 évben a fővárosi középfokú oktatási intézmények 9. évfolyamára lépők minden mért területen elért eredményével erős együttjárást mutattak.

Végül meghívta a jelenlévőket a következő, március végi műhelyfoglalkozásra, melynek témája a tanév bemeneti méréseinek eredményei lesz.

Rendezvénynaptár
<2019. március>
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu