Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Állandóság és változás a környezettudatosságban
2012.02.10. péntek
környezettudatos

Elkészült a 9. évfolyamos fővárosi tanuló körében 2010. november 22-24. között lezajlott, a környezettudatosság témakörére irányuló második kérdőíves vizsgálat elemzése.

Az első vizsgálat környezettudatosságra vonatkozó megállapításainak megerősítése mellett arra a kérdésre is választ kerestünk a vizsgálat során, milyen mélységűek a középfokra lépő tanulók ismeretei a biodiverzitásra vonatkozóan.
A 2010-es, második vizsgálat a környezettudatosságra vonatkozó kérdések túlnyomó többsége vonatkozásában megerősítette a korábban tapasztaltakat. A tanulók ez irányú általános iskolai tapasztalataiban nem állapíthattunk meg számottevő eltérést. A környezet állapotát, a környezetvédelem fontosságát illető kérdésekben is megegyezik a tanulók véleménye a korábbi vizsgálatban tapasztalattal, a környezetvédelem ügyét befolyásoló tényezők fontosságának megítélését és az ártalmas magatartásformákat illetően azonban jelentős eltérések mutatkoztak, melyek további vizsgálódást indokolnak a területen. Egybevágnak a tanulói válaszok a korábbi vizsgálat eredményeivel a személyes szerepvállalás, a kérdéskör globális szemlélete és a programokban való részvétel vonatkozásában, ugyanakkor a környezetet érintő gondok megítélésében kismértékű változást tapasztaltunk.
A kérdőíven új elemként megjelenő, a biodiverzitásra vonatkozó kérdésekre adott válaszok alapján pusztán a kifejezést nem ismerték eddig a tanulók, az általa lefedett tartalmakat illetően rendelkeznek többé-kevésbé természettudományos ismereteken alapuló ismeretekkel, beállítódásuk, vélekedéseik azok finomításával a kívánt irányba hangolhatók.
A tanulók aktivitásra, részvételre, további tájékozódásra való nyitottsága lehetőséget biztosít a témában való kreatív elmélyedés, proaktív részvétel iskolai, osztály vagy szakköri formában történő megtervezésére, melyből az egyénen, közösségén túl mindenki profitálhat.

Rendezvénynaptár
<2018. június>
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu