Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
2011.01.13. csütörtök

Olvasói kérdés:
Egy kereskedelmi szakközépiskolában és szakiskolában jogszerűen jár-e el az igazgató, ha igazgatóhelyettesnek olyan tanárt bíz meg, akinek  főiskolai végzettsége (magyar-ének szak)  és pedagógiai szakértő képesítése van? Ez a kollega egyáltalán taníthat-e szakközépiskolában? Pl. az érettségi vizsgán tavaly már  nem is érettségiztethetett, egy egyeteni végzettségű kollega vizsgáztatott vele.
Várom és köszönöm válaszukat! PI

Tovább >>

2010.11.22. hétfő

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértő!
Szülőként szeretnék kérdezni. Van -e valamiféle szabály, előírás, törvény arra vonatkozólag, hogy az általános iskolában -most éppen a 2. oszályában, de bármilyen szinten érdekelne-, 1 nap, 1 héten maximálisan hány felmérő/tudáspróba/dolgozat íratható a gyerekekkel?
Válaszukat várva, üdvözlettel: SA

Tovább >>

2010.11.02. kedd

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértő!
Mi a teendő, ha általános iskolás gyermekem dolgozatainak másolatát kérésem ellenére sem adja ki az intézményvezető?
Általános iskolában 8. év elején három tanév anyagából írtak év elején felmérést a tanulók.
Ez magába foglalja a magyar történelmet a kezdetektől 1914-ig és az egyetemes történelmet az őskortól 1914-ig. Jogszerű ez?
Köszönettel: NA

Tovább >>

2010.10.07. csütörtök

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértők!
Érdeklődnék, hogy agrármérnök-tanári végzettséggel  lehet-e közismereti tárgyakat (kémia, biológia, környezetismeret) tanítani, vagy esetleg még el kell végezni valamilyen továbbképzést? Ha igen, akkor hol találok erről a képzésről részletes információt?Köszönettel: BM

Tovább >>

2010.10.05. kedd

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértő!
Gyermekem egy egyházi általános iskola 6. osztályába jár. Évek óta problémám, többek között, hogy nem adják haza szülői megtekintésre az írásos beszámolókat. Erre ugyan a szülői értekezleten, közös fogadó órákon biztosítanak lehetőséget, ami egy tanévben maximum 4 alkalom. Elvileg a tanárok egyéni fogadóóráin is van erre lehetőség, de egyrészt elég nehézkes a délelőtti időpont miatt, másrészt nem igazán veszik jó néven, ha ezért egy szülő emiatt felkeresi a tanárokat. Gyermekem nehezen tanul, de igyekvő és segítségemmel szép eredményeket ér el. Viszont ehhez szükséges, hogy láthassam a dolgozatait, tanulásunk módszerének értékeléséhez, mit milyen mélységben tudott elsajátítani, illetve visszaadni. Tavaly többször fordultam ez ügyben az iskolához segítségért minden szinten: szaktanár, osztályfőnök, igazgató. Nem igazán kaptam megoldást. Az idei évből alig telt el egy hónap, és már egy sor esemény teljesen érthetetlen számomra.
Ezekből kettő: az egyik tanár hétfőn szólt, hogy fog íratni egy felmérőt valamikor az anyagból amit vettek. Másnap meg is íratta, de a dolgozat egy év eleji ismétlést is magában foglalt. Egy hét múlva közölte a gyerekekkel a beszámoló eredményét, anélkül, hogy kiosztotta volna nekik. Tehát nem engedett betekintést a munkájukba, nekik sem volt lehetőségük arra, hogy megnézzék a hibájukat és esetleg tanuljanak belőle.
Másik tanár röpdolgozatot íratott az előző órai anyagból, de tájékoztatta a gyerekeket, hogy nem fogja mindenkitől beszedni. Miután letelt a válaszadási idő elkérte néhány gyerek beszámolóját. Eddig teljesen rendjén valónak látom a dolgot. Majd összeszedette a többi lapot is, és a gyerekek előtt, valami furcsa indoklással (előttem nem ismert) összetépte és a szemétbe dobta. Én ezt a személyiségi jogok megsértésének látom, ami minden tiszteletet nélkülöz.
Szerintem, ha egy tanár nem tiszteli a gyereket és munkáját, akkor ne várja el tőle sem.
Kérdésem: én vagyok túl érzékeny, vagy nincs ez így rendben?
Mik a jogai a gyerekeknek és a szülőknek a beszámolók megtekintése terén?
Milyen hivatali szervhez fordulhatok ez, és hasonló ügyekben, tekintettel arra is, hogy egyházi iskoláról van szó?
Segítő válaszukat előre is köszönöm.
Egy tanácstalan szülő

Tovább >>

2010.09.30. csütörtök

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértő!
Szerintem nem vagyok egyedül ezzel a problémával,számomra most nagyon fontos,hogy segítséget kapjak kérdésemre.
Gyermekem 2005.május 31.-én született,tehát 1 nappal a hivatalos határidő előtt,hogy év vesztes lehessen.Mivel harmadik gyermekem,számunkra a tapasztalat,hogy könnyebben boldogul az iskolában,ha egy évvel később  kezd.Jelenleg mivel kisfiam 5 éves elmúlt kötelező az óvodai év megkezdése.Mivel gyermekem ragaszkodása miatt törést okozna a rendszeres óvoda,kérvényeztem,hogy engedélyezzék,hogy a rendszeresen csak jövő évtől járjon óvodában.A szoktatását már szeptemberben megkezdtem,de gyermekem nagyon nehezen viseli.A problémával pszichológushoz fordultunk segítségért.Az óvoda vezetősége ennek ellenére elutasította kérésemet,illetve kezdeményezte a családi pótlék megvonását.Kérem segítségüket,hogy mik hivatalosan a lehetőségeim és teendőim.
Elismerem,hogy mint anya szoros kapcsolat köt gyermekemhez,és ez az 1 év nagyon fontos lenne mint kettőnk számára.Mivel három gyermekem gondozása miatt nem dolgozom ennek lehetősége adott,és tapasztalatom az első két gyermekemmel az volt,hogy 6 éves kor után könnyebben vették az óvoda és az iskolakezdést is.Szeretném harmadik gyermekemmel is ezt az utat járni,ha van rá lehetőségem.
Segítségüket köszönöm! Tisztelettel:SzCsH

Tovább >>

2010.09.24. péntek

Olvasói kérdés:
Tiszteletem! Érdeklődöm,hogy lehet-e emelt érettségire jelentkezni Lovári nyelvből? Mik a feltételek! Sörgös volna! G.

Tovább >>

2010.09.20. hétfő

Olvasói kérdés:
Tisztelt Cím!
Művészeti tantárgyakat oktatok egy ruhaipari szakközépiskola iparművészeti képzésében (divat és-stílustervező, textilrajzoló és modelltervező). A modulrendszer bevezetésével számos olyan tantárgy, ami eddig elméletigényes gyakorlat, vagy elmélet volt (tervezés, rajz stb.) gyakorlati besorolást kapott. Ezzel az indokkal az Igazgató Asszony az ilyen tantárgyakat oktató tanárok óraszámát a gyakorlati oktatók óraszámához hasonlóan 22-ről 25-re, a vegyesen tanítók óraszámát az elméleti és gyakorlati órák arányában emelte meg.  
A kérdésem az lenne, hogy ez jogszerű-e? Ha igen, akkor ez valóban azt jelenti, hogy tanárból (ami a munkaköri leírásomban szerepel) ezzel az intézkedéssel gyakorlati oktató lettem.? Ahhoz, hogy művészeti képzésben oktassak eddig egyetemi szintű tanári és, vagy szakirányú művészeti diploma kellett. Ezek szerint a gyakorlatként megjelölt művészeti tantárgyak mostantól gyakorlati tantárgyként a gyakorlati oktatók kötelező óraszámával akár középfokú szakmai végzettséggel is taníthatók?
Várom válaszát: VV

Tovább >>

2010.09.17. péntek

Olvasói kérdés:
Tisztelt Szakértő!
Nagyon régóta keressük a választ a következőre, és nem értjük a hátrányos megkülönböztetést!
  1./ Azonos felsőfokú végzettséggel rendelkező ( főiskolai), de más munkakörben ( tanító, ill. napközis nevelő) foglalkoztatott pedagógusok között miért van - sajnos,törvényben is rögzített - anyagiakban is eltérő, erkölcsileg is alacsonyabb rendűnek ítélt, mérhető és hátrányos megkülönböztetés?
Pl.: míg egy tanító kötelező heti óraszáma 22 óra ( 45 perccel számolva), addig egy napközis nevelőé heti 23 óra ( 60 perccel számolva). Ez heti plusz egy teljes óra és 23x15 perces különbség, ami anyagiakban is különbözik.
Tehát, ugyanolyan diplomával kevesebb bérért többet kell teljesíteni egy napközis nevelőként beosztott pedagógusnak, holott a napközös is ugyanolyan diplomával rendelkezik, s nem alacsonyabb kategóriájúval.
Várható-e ennek a ténynek a felülvizsgálata és rendbetétele?

  2./ Ki taníthat alsó tagozaton informatikát, ha az intézményben csak tanári (felsős ) végzettségű pedagógusnak van ilyen irányú végzettsége, aki  - a törvény szerint alsó tagozaton nem taníthat -felsőben taníthat?
Várom válaszukat!
Tisztelettel és köszönettel: Hné

Tovább >>

2010.09.07. kedd

Olvasói kérdés:
Miért van az a mai iskolarendszerben, hogy egyszerűen kilöki magából a tanulási képességzavarral ellátott gyerekeket. Arra kényszeríti őket, hogy sokkal egyszerűbb dolgok felé menjenek, az helyett hogy befogadná és segítene megtalálni neki egy jobb és szebb utat.
A fiam diszkalkuliás, ami érinti a matematika, fizika és kémia területet is. Hiába van angolból nyelvvizsgája, magyarból. töriből nagyon jó jegye az már senkit sem érdekel. Hiába járunk 8 osztályos gimnáziumba, 8.osztály után el kell jönnünk, mert a Pedagógiai Programjuk nem tartalmazza az NSI-s gyerekekkel való foglalkozás lehetőségét. Ugyan elintéztem, hogy a kerületi nevelési tanácsadó átvállalja az ezzel járó foglalkozásokat, de ahhoz hogy az érettségit letegyük ez is kevésnek bizonyul.
Bárhova szeretnénk tovább menni mindenhol felvételi többek között a matek !!!! Önök szerint merre tovább, hogyan lehetne akár szakmát tanulni?

Tovább >>

Rendezvénynaptár
<2019. július>
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu