Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
MoodleMoot 2014 konferencia
Szerző: Végh Györgyi
2014.06.30. hétfő
MoodleMoot 2014 konferencia

Az Óbudai Egyetemen 2014. június 26-27. között rendezték meg a MoodleMoot 2014 konferenciát. A kétnapos rendezvényt Kártyás Gyula, az Óbudai Egyetem oktatási főigazgatója nyitotta meg, aki a résztvevők köszöntése után bemutatta a 135 éves intézményt.


A plenáris ülésen elsőként Hegyesi Franciska, az Óbudai Egyetem Elektronikus és Digitális Tananyagok Irodája (EDT) igazgatója ismertette az egyetem gyakorlatát és tapasztalataikat az elearning-es tananyagfejlesztések területén és a Moodle használatára vonatkozóan. 

Az igazgatónő elmondta, hogy több mint 6500 kurzussal, 13.170 felhasználóval működik a rendszerük, kiemelve, hogy céljuk az elektronikus jegyzetek számának növelése. 

A SWOT analízis ismertetését követően tájékoztatást adott arról a kísérletről, melynek során 5 tisztán elektronikus kurzust indítottak 122 hallgatóval az egyetemen. Szólt a diákok tapasztalatairól érkező visszajelzésekről és azokról a kérdésekről, amelyek a lebonyolítás során felmerültek. Ilyen probléma pl., hogy pótolhatják-e az elektronikus kurzusok az egyetem hagyományos kurzusait, lehet-e a gyakorlatban hasznosítható tudást virtuálisan átadni, továbbá kétséges az etikai sztenderdek betartása és a finanszírozás is.  Hegyesi Franciska az új céljaik között említette azt, hogy szeretnék elérni minden tárgyban, hogy legyen tanulást segítő elektronikus tananyag a Moodle-ba feltöltve, növeljék a kurzusokhoz tartozó anyagok sokszínűségét, javítsák a feltöltött anyagok színvonalát, továbbá a megvalósításhoz a pályázatok figyelése is nélkülözhetetlen.

Moodle 2.7(Forrás: Südi Ilona) 

Vágvölgyi Csaba, a CONSEDU Bt. technikai vezetője és e-Learning szakértő a Moodle 2.6-os és 2.7 verzió legújabb fejlesztéseit mutatta be részletesen. 

Elmondta, hogy egy-egy Moodle-változatot 18 hónapig támogatják a fejlesztők a kritikus biztonsági javításokkal, viszont a Moodle LTS 3 éven át használható, így jobban tervezhetők az egyedi fejlesztések. 

Bemutatta a 2.6-os verzió hasznos újdonságait, pl. a tanulmányi rendszerekkel való integráció lehetőségét, az egyedi szerepkörök importját/exportját, a teljesítményoptimalizálás érdekében végzett módosításokat. Tájékoztatott arról is, hogy a 2.7-es változaton több mint 100 fejlesztő dolgozott, s többek között megújult a rendszer beállítási felülete, továbbfejlesztették a naplózási rendszert, alapértelmezett szövegszerkesztő az Atto lett, amely jobban alkalmazkodik a mobil megjelenéshez. 

Véleménye szerint a Moodle 2.6-os verzió jó rendszer, egyelőre nem érdemes a 2.7-esre áttérni a javítások elvégzése előtt.

Koltány Gergely (learnovator) a „Digitális átállás a tanulásban” című előadásában arról beszélt, hogy ma még a jelenlétet igénylő formák dominálnak, holnap azonban már a digitális tanulási formák fognak hangsúlyosabbak lenni. Várhatóan a következő 8 évben megtörténik az áttörés, erre utal az, hogy egyre gyakoribb mobilhasználat, a képzések hatékonysága, a tanulási szokások, a sok eszköz és több csatorna párhuzamos használta, az információkezelési szokások és a tartalommegosztás növekvő igénye. 

„A feltételek most értek meg” – mondta az előadó –, az információkeresés gyakorisága, a vásárlás, a közösségi hálózatok, az oktatás drágulása, a szélessávú internet és a mobil eszközök elterjedése következtében. 

Ismertette a digitalizálódó piacok főbb jellemzőit (könnyű, gyors hozzáférés, széles kínálat, közösségi értékelések, ingyenesség, olcsó árak…), és végül felhívta a figyelmet a versenyhelyzetre.

Digitális átállás(Forrás: Südi Ilona) 

Könczöl Tamás Balázs a Geoview Systems képviseletében az „eAdaptivity”-t, az adaptív eLearning tanulás-menedzsment megoldást mutatta be. 

Az eAdaptivity eLearning megoldás fejlesztési célja a tanulók folyamatos aktivizálása, a kompetenciájukhoz illeszkedő, a tanulási folyamat minden releváns elemét mérő/értékelő adaptív eLearning szolgáltatás megvalósítása volt, különös tekintettel az elsajátítás mélységére, a megtanításra. 

Az előadó ismertette a Geoview eAdaptivity eLearning szolgáltatás részleteit, melyek egy komplex rendszert alkotnak. 

Szlogenjük: „eAdaptivity: Az eLearning megoldás, amely nem csak tanít, hanem MEGtanít!”

Fehér Péter informatikus, neveléstudományi kutató (Pannon Egyetem - ELTE TTK) a netgeneráció tanulási szokásairól empirikus kutatások alapján készült elemzést ismertette. 

Az előadó beszélt a netgenerációs kutatások korlátairól (pl. nehézség, hogy a netgeneráció nem alkot homogén csoportot), felhívta a figyelmet a multitask „üzemmód” okozta romló hatékonyságra és hibázás növekedésére, kitért a PISA mérések számítógép-használatra vonatkozó eredményeire és a nemek közötti különbségre, továbbá a hallgatók figyelmébe ajánlotta többek között Lannert Judit PISA-sokk a digitális írástudás terén című tanulmányát.

Tájékoztatott a tantárgyak népszerűségére vonatkozó vizsgálat eredményéről, mely szerint a legnépszerűbb az informatika tantárgy, de „akkor miért nem érettségiznek többen informatikából?” – tette fel a kérdést az előadó. 

A kutatások egyik fontos témaköre volt, hogy milyen módszereket preferálnak a fiatalok a tanulással és ismeretszerzéssel kapcsolatban. Megállapította, hogy az internetet a kiegészítő információk megszerzésére (a Wikipédia népszerű) és a nyelvtanulásra használják leggyakrabban a tanulás folyamatában. 

Elmondta azt is, hogy a kutatások eredménye szerint a net-generáció elsősorban a Facebook-os kapcsolattartást, a levelezést, a szövegszerkesztést és a prezentációk készítését preferálja számítógép-használata során.

A netgeneráció és a PISA(Forrás: Südi Ilona) 

A délelőtti plenáris ülést követően délután két szekcióban folytak az előadások, másnap pedig tutoriálokon vehettek részt az érdeklődők.

 

Rendezvénynaptár
<2017. május>
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu